lördag 9 januari 2010

Vårbyte!

1. Hur många barn har du och vilken sort?
2 Prinsessor, 3 år (fyller lagom till skick dag 17/2) och 8 mån.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
S har 50, 98 (börjr bli lite litet) nu men troligen 104 till sommaren, 24/25
M har 44/46, 80 (till sommaren) 17 (kanske)

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
jobbar på mindre stl då jag just slutat amma, men 42 toppar, byxor har jag gett upp ;) Magen SKA bort! 36 skor.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
syr endast har gett upp allt annat! medel/avancerad måste jag nog säga...

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Målar porslin och gör halsband, http://www.barnsligabarn.blogspot.com/

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
härliga tyger, dels bomull, men har även rätt nyligen lärt mig uppskatta velor!

7. Är du allergisk mot något?
otrevliga människor ;)

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
tjejigt :) gillar inte retro och murriga färger, men alla fina klara färger går nästan hem...

9. Vad läser du för typ av böcker?
svenska deckare och allmän chicklit*L* Evanovich e rolig men har tom. nr 12 tror jag, rekommenderas!

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
ottobre och några nr av allt om handarbete, sömnad.

11. Nytt eller second hand?
tyg och kläder nytt men annars gärna secondhand...

12. Pojk/flick eller unisex?
Stora damen är en prinsessa ut i fingerspetsarna, och byter kläder när jag är nöjd för att hon har byxor så jag måste nog säga flick*L*

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
gillar inte för konstgjorda... typ wct mm...

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
inget vad jag vet...

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
har många chicklit så det är nog svårt med en bok... men ett härligt sommrigt tjejtyg skulle sitta fint! :D

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
brukar svara Lucialinne men en rolig klänning med 3/4 ärm i stl till båda tjejerna kanske.. dockklädesmönster kanske!

Inga kommentarer: